خرید قسطی با اسنپ پی ارسال رایگان به سراسر کشور
تناسب اندام دانستنی های پزشکی

تغذیه اصولی در بدنسازان

تغذیه اصولی در بدنسازان

تغذیه بدنسازان و ورزشکاران

آنچه که شما در قبل از ،حین و بعد از ورزش کردن استفاده می کنید در رسیدن به هدفتان موثر است و سبب کاهش و یا افزایش وزنتان می شود.مهم‌ترین نکته رژیم برای بدنسازی کالری است. برای عضله‌سازی باید بین 40 تا 42 کالری به ازای هر کیلوگرم وزن بدنتان مصرف کنید.البته این مقدار حدودی است.

 

تغذیه اصولی در بدنسازان

  • کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها منبع اصلی تامین انرژی مورد نیاز بدن هستند.وقتی کربوهیدرات مصرف می‌کنید، پانکراس هورمونی به اسم انسولین را ترشح می‌کند. مصرف زیاد کربوهیدارت‌ها موجب ترشح مقدار زیادی انسولین شده و بدن شما را به یک ماشین چربی‌سازی تبدیل می‌کند. نوع کربوهیدارتی که مصرف می‌کنید- ساده یا پیچیده- نیز بسیار مهم است.

  • کربوهیدرات‌های پیچیده و ساده

به شما انرژی پایدار می‌دهند در حالی که کربوهیدرات‌ های ساده موجب افزایش فوری انرژی در شما خواهند شد. شما باید در طول روز عمدتا کربوهیدرات‌های پیچیده مصرف کنید. تنها پس از تمرین، یعنی زمانی که بدن شما برای بازسازی سطح گلیکوژن به کربوهیدرات‌های ساده نیاز دارد، کربوهیدرات‌های ساده را مصرف کنید که منجر به بازیابی و ساخت سریع‌تر عضلات خواهد شد.خرید انواع مکمل های کربوهیدرات مخصوص ورزشکاران از داروخانه آنلاین آقای دارو.

تغذیه اصولی در بدنسازان

  • پروتئین

تمامی بافت های بدن شما از پروتئین تشکیل شده است بدون پروتئین، ساخت عضله و سوزاندن چربی غیرممکن خواهد بود. اگر با وزنه تمرین می‌کنید، به ازای هر پوند از عضلات بدن، 1 تا 1.5 گرم پروتئین در روز مصرف کنید.

  • کراتین

یکی از مؤثرترین مکمل‌های مصرفی در بدنسازی کراتین است. بسیاری از دانشمندان، پزشکان و متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند که کراتین صرف‌نظر از سن و جنسیت برای اکثر ورزشکاران بسیار مفید است.مصرف کراتین در شکل‌های مونوهیدرات، اتیل استر یا هر شکل دیگر می‌تواند به شما کمک کند تا حدود چهار کیلو و نیم عضله گیری داشته باشید، ۱۰ درصد  قدرت خود را در ورزش افزایش دهید و پمپاژ قابل‌توجهی بیشتر در طول تمرینتان ایجاد کنید. در حالی طی چند هفته این‌همه مزیت را به دست می‌آورید که عوارض جانبی استفاده از آن صفر خواهد بود.خرید مکمل های کراتین از داروخانه آنلاین آقای دارو

  • میوه و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات منابع قدرتمندی از فیبر طبیعی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و دیگر ترکیباتی که بدن برای کارکرد درست به آن نیاز دارد، هستند. آن‌ها دارای کالری و چربی کم هستند و گزینه مناسبی برای رژیم بدنسازان به حساب می‌آیند.در کیف باشگاه خود مقداری میوه خشک‌شده و سبزیجات خام را برای میان‌وعده داشته باشید.

  • چربی های سالم

چربی‌ ها جزء انرژی سوختی برای تمرینات هوازی هستند، ما در بدنمان به مقدار کافی سوخت حتی برای تمرینات طولانی داریم.مصرف چربی‌های غیر اشباع می‌تواند چربی‌های ضروری را برای بدنتان فراهم کند و کالری مورد نیاز برای ادامه دادن تمرین را به شما بدهند.

خودتان را قبل از تمرینات ورزشی تقویت کنید

خودتان را قبل از تمرینات ورزشی تقویت کنید

  • توت ها

این میوه‌ها غنی از ویتامین‌ ها، موادمعدنی و همچنین آب هستند. هضم آن‌ها برای روده شما آسان است و انرژی شما را سریعاً افزایش می‌دهند.

  • مغزها

مغزها منبع عظیمی از چربی‌های مفید هستند که برای سلامت قلب به آن‌ها نیاز دارید. همچنین پروتئین و مواد مغذی ضروری را تأمین می‌کنند.آن‌ها را با میوهٔ تازه یا خشک شده مخلوط کنید تا میزان کافی از کربوهیدرات را به همراه چربی دریافت کنید.

  • کره مغزها

بسیاری از اغذیه فروشی‌ها دارای کرهٔ بادام‌زمینی هستند که نیازی به نگهداری در یخچال ندارند و به سادگی می‌توان در کیف ورزشی آن را نگهداری کرد.به عنوان یک ترکیب خوشمزه، شما می‌توانید کرهٔ بادام‌زمینی را روی یک سیب، یک موز یا نان سبوسدار بمالید و سپس نوش جان کنید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید